Eerste daagjes - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 September 2008 | China, Beijing

Hallo allemaal!!!!

Even weer een leuke update van mijn leventje in de wereldstad Beijing.

Zaterdagavond is de rest van de groep uit Maastricht aangekomen, waaronder ook Maarten hij zit bij mij in het hotel.

Zaterdag afgesproken met Stephanie om een beetje te shoppen en Maarten is ook mee gegaan. de arme jongen, shoppen met twee meiden is ook zo vermoeiend!

Uiteindelijk heb ik een pyamabroek gekocht met allemaal kuikentjes en Chicks rules erop. En een gecustemist t-shirt. Een foto komt later erop.
's Avonds zijn we met de hele Nederlandse groep uit Maastricht uiteten geweest bij een locale Chinees. Was super gezellig en nog lekker ook. Gelukkig nergens ziek van geworden, dus daar gaan we zeker nog een keer heen.

Vandaag dan eindelijk men eerste werkdagje gehad.
Als eerste moesten we naar training Manager Wanda, zij heeft ons geholpen met nog wat contracten en met HR-zaken.
Hierna heeft de Training Director ons meegenomen voor een tour door het hotel.
Na deze tour hebben we kennis gemaakt met de Director van het hotel, Meneer Cunningham, Een superaardige Australiaan die ons mee uit lunchen heeft genomen in Prego. Dit is het Italiaanse restaurant van het hotel met een echte Italiaanse Chef. Heel lekker Vitello Tonato gegeten.

Na deze heerlijke lunch mochten we dan eindelijk beginnen met onze shift tot 17.00.
Ik werd gedropt bij Housekeeping, waar ik de komende twee weken zal vertoeven.
Ik kreeg eerst een jongen toegewezen die nauwelijks Engels spreekt, maar Patient dat ik ben lukte het me om me verstaanbaar te maken. Hij was een cleaner, deze maken daadwerkelijk de kamers van het hotel schoon. Na een half uurtje kijken hoe hij een kamer schoonmaakt, mocht ik met de supervisor de kamers checken. eerst deed ze er een paar voor, en na 3 kamers mocht ik helpen en op het laatst heb ik een kamer in men ééntje gedaan:P JEEH.

Morgen mag ik lekker om 08.20 beginnen en dan ben ik rond 17.00 klaar. Dit zal de rest van de week hetzelfde zijn, maar ben dit weekend vrij. dus dan wordt het de toerist uithangen:P

Voor de mensen die nog geen nieuwe gegevens van mij hebben:

Postadres:
Westin Hotel Financial Street
Astrid van Straaten
Room 0662
9b Financial Street, Xicheng District
Beijing 100032 China

Nieuwe Chinese Mobiele Nummer:
0086-13717803404
men nederlandse nummer gebruik ik pas als ik weer naar Nederland kom.

Het nummer van het hotel:
861066068866

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn stukje, ik zal proberen om snel weer een nieuwe te schrijven.

De foto's zet ik allemaal op een aparte site, namelijk:
http://www.flickr.com/photos/29997062@N04/


KusKus

  • 01 September 2008 - 11:54

    Deen:

    Hee Assie!!
    Heel leuk om wat van je te horen!! :D
    Succes met de stage en veel plezier in de weekenden als toerist;)
    xx Deen

  • 01 September 2008 - 14:18

    Fabie Mam:

    Quelle journée remplie et très chinoise... Vitello Tonato. Incroyable, tu as fait une chambre toute seule, pas un faux pli pas un cheveu dans la SdB, en rentrant je veux bien voir le résultat dans la maison.
    Super que vous soyez en groupe, note bien les adresses des bons resto et boutiques.
    Bisous

  • 01 September 2008 - 15:30

    Ali:

    Super leuk As! Hopelijk mag je vaker met mr big boss gaan lunchen ;)
    Veel plezier nog!!
    xx Mich

  • 01 September 2008 - 18:31

    Inge:

    Hee As!! Klinkt leuk allemaal!!! Ik heb zondag helaas 2 ballen doorgelaten, maar gelukkig hebben onze fantastische spitsen er 7 gemaakt :) Veel plezier dit weekend en werkze deze week!
    xx

  • 02 September 2008 - 16:10

    Farah:

    Klinkt allemaal super meid!
    Kus uit Parijs (K)

  • 03 September 2008 - 19:04

    Oma:

    Lieve Astrid,

    Hartelijk dank voor je lieve wensen voor myn verjaardag.
    Ik heb een heerlyke dag gehad en ben erg verwend. Ik ben zo bly met de tas. Zoiets had ik nog nooit gezien.
    Maar ik heb je wel gemist.
    Maar het belangrykste is dat jy het naar je zin hebt. Wat geweldig dat we zo kunnen communiceren. Het is erg leuk te kunnen zien hoe je woont. Prachtig!
    Veel liefs en kusjes van Oma.

  • 08 September 2008 - 07:20

    Chloe:

    Hello sweety

    May you write in English next time?
    Because your French readers cannot grasp any words and share your feelings in China

    Gros bisous ma puce

  • 15 Oktober 2008 - 08:49

    Mayke:

    Heej as...asual ben ik rete jaloers als ik je verhalen lees en foto's bekijk!! zit ik een beetje in het zeik weer en moet ik leren voor mijn tentamens hoezee hoezee...en nauurlijk vermaken wij ons niet zonder jou!! hoe kom je erbij
    xx mayke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Laatste loodjes

28 November 2008

6 weken later....

21 Oktober 2008

Beroemdheden, Shenyang en cabaret

02 Oktober 2008

Ni Fungle Ma?

18 September 2008

Ni Hoa, Zaijian!!!
Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 14906

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: