Ni Hoa, Zaijian!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Ni Hoa, Zaijian!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Ni Hoa, Zaijian!!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

18 September 2008 | China, Beijing

Ni Hoa Helanren,

Jahjah men eerste woordjes chinees die ik om de dag te horen krijg. Aangezien ze men naam nog steeds niet kunnen uitspreken noemen de meeste me dan ook gewoon Hollander:P Of Ass.

Met het Chinees van mezelf gaat het ook al stukken beter, ken al een paar basis woordjes en probeer elke dag met men collega's nieuwe woordjes te leren. dus aan het eind van men stage ben ik een expert in de Chinese letterkunde.

Jullie willen waarschijnlijk wel meer weten dan dat ik Chinees kan praten, natuurlijk doe ik daarnaast ook gewoon men werk. Afgelopen week ben ik begonnen met een cross-training in de Front-Office Department.

Maar eerst natuurlijk het weekend, heerlijk drie dagen vrij gehad en daar heb ik dan ook goed gebruik van gemaakt!!
Zaterdag ben ik samen met Stef naar de bekendste Hutong van Beijing gegaan.
Een hutong is ommuurd, en bestaat uit nauwe straatjes, waaraan kleine huizen staan, meestal slechts 1 woonlaag hoog. Dit type woonwijk bestaat al 700 jaar en is ontstaan na de komst van Djenghis Kan.(Copy Paste van Wikipedia):Phttp://nl.wikipedia.org/wiki/Hutong Als men meer erover wilt weten.

Samen met Stef hebben we een Riksja gehuurd voor 1 uur. Deze heeft ons door de hele Hutong gereden en we zijn een traditioneel CourtYardhouse binnen geweest. Hier is ons de geschiedenis van dit huis verteld en mochten we foto's maken.

Na deze heerlijke tocht met de Riksja zijn we naar Ja Show geweest, een groot gebouw met allemaal kleine winkeltjes! Natuurlijk weer geshopt, maar gelukkig niet zoveel als normaal:P.
Lekker gegeten daarna in een Engelse Pub, waar toevallig een live Rugby wedstrijd op tv te volgen was. de hele pub zat dus nokvol. Wel lekker tosti gegeten MET Ketchup:P

'S avonds zijn we met een groep collega's van Stef naar de Barstreet gegaan, waar we lekker hebben gedronken en gepartyt.

Volgende dag een beetje vroeg, al om half 9 ging het wekkertje omdat we naar Happy Valley gingen, het Disneyland van Beijing. Beetje jammer dat het een Public Holiday was en we minimaal 1 1/2 uur per attractie moesten wachten. Uiteindelijk zijn er maar 3 attracties aan bod gekomen:P

's avonds zijn we met de groep van de hotelschool uiteten geweest bij Hatsune, de bekenste Japanner van Beijing. Heel lekker Sushi gegeten.

Maandag samen met Stef een relax dagje gedaan. Een Chinese massage genomen bij Bodie, aangeraden door een Nederlandse Manager in mijn hotel. De hele dag heerlijk gevoeld, maar 's avonds begon het wel pijn te doen en drie dagen later nog:P.
Rond half 5 kwam Peggy erbij en hebben we een manicure laten doen en hierna naar huis en lekker slapen voor een drukke week.

Dinsdag begon ik mijn werkweek in Service Express. Dit is een speciale service van het Westin keten. Alle telefoontjes van buitenaf komen hier binnen en worden dan doorverbonden. maar ook de in-roomdining wordt hier geregeld en vragen of klachten van gasten. Woensdag heb ik hier ook gezeten, maar er kwam nauwelijks een telefoontje. en degene die binnenkwamen waren voor 90 % Chinees:P. D

Vandaag, oftewel Nu zit ik in Businiss Centre, maar aangezien er niks te doen is, mag ik op de computer:P
Vanmiddag ga ik naar de Concierge en morgen begin ik dan aan men Hoofdtraject van men Stage, namelijk Front-Office/ Receptie/ Guest Relations.

Dit weekend gaan we waarschijnlijk naar de Verboden Stad.

Vanavond zal ik meer foto's uploaden naar men Flickr account.

Thanx voor al jullie lieve reacties en mailtjes, ik hou jullie zo vaak mogelijk op de hoogte!

Kus

  • 18 September 2008 - 07:20

    Yvette:

    Ciao Ass,

    Klinkt leuk, super dat je ook al wat Chinees kan!
    Alle uitstapjes klinken echt super gaaf! Ben beniewd naar de foto's!

    Kus vanuit Milano!

  • 24 September 2008 - 14:39

    Deen:

    Hee Assie:)
    Klinkt nog steeds allemaal heeel leuk!! Geniet ervan & have fun!!
    xx Deen

  • 26 September 2008 - 20:26

    Daan:

    Hoi As, wat ben ik jaloers! Jij eet volgens mij elke dag sushi. Het is leuk om je zo te volgen. Dikke kus van ons allemaal
    PS volgende week gaan we op dierendag een nieuwe pup halen. Een Franse welteverstaan: een GRAND BASSET GRIFFON VENDEEN, en we noemen 'm FLORIS!
    Ik zal op mijn Hyves foto's van 'm plaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Laatste loodjes

28 November 2008

6 weken later....

21 Oktober 2008

Beroemdheden, Shenyang en cabaret

02 Oktober 2008

Ni Fungle Ma?

18 September 2008

Ni Hoa, Zaijian!!!
Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14833

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: