Ni Fungle Ma? - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Ni Fungle Ma? - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Ni Fungle Ma?

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 Oktober 2008 | China, Beijing

Jah eindelijk ook weer eens een update vanuit Beijing, mag ook wel na 2 weken niks te hebben geschreven over mij ow zo interessante avonturen hier:P
Jullie zitten natuurlijk al op het puntje van jullie stoel om nieuwe verhalen en gossips...

Laat ik eerst maar eens bij het begin beginnen, zo'n twee weken geleden zal dat dus zijn, en er zijn een hoop dingen gebeurd in die twee weken. Voornamelijk leuke, dus dat wordt smullen voor jullie.

Vrijdag de 19de ben ik dan eindelijk begonnen bij de front-office department, eindelijk weg bij housekeeping. Kom je daar aan tijdens de briefing, mag je je meteen maar eens gaan voorstellen aan het team. Begint al goed... Hallo, mijn naam is Astrid, ben 20 jaar oud... Wat ben je pas 20 wordt er dan geroepen... ehh jah is dat zo erg, neej je bent nog zo jong en wij zijn zo oud. Dat is dus het eerste punt, vanaf 22/23 ben je al oud, hoor je al een vaste relatie te hebben zoal niet al getrouwd. driekwart van mijn collega's zijn dan ook ouder dan 24, maar dat maakt niet uit, ze zijn allemaal even lief en aardig.

Ik verder met men verhaal over mijzelf, aan het einde heel beleefd gevraagd, heeft iemand nog vragen... En jaah Lei, collega's waar ik het suergoed mee kan vinden, had natuurlijk een vraag voor mij... kon ik natuurlijk van zijn kant verwachten.. Are you still available? jaah wat zeg je dan tegenover het hele team, met een bek vol tanden en een rood hoofd... Maar gewoon ja gezegd, want liegen mag natuurlijk niet:P

Eindelijk dan aan men eerste dag beginnen in Guest Relations. Deze afdeling zit in de lobby en houdt zich bezig met de VIP's, pick-up gasten, aircrews, klachten, birthday... eigenlijk een beetje van alles. en als het aan de front-desk te druk wordt moeten we daar ook bij springen.
Ik ben de eerste week gekoppeld aan Denise, de oudste van het GR team. leuke meid, serieus en altijd wel in voor een klein geintje.. een meid waar ik het goed mee kan vinden dus. deze dag alleen gekeken naar wat ze allemaal deden, SOP's mee naar huis genomen en dan 4 dagen off.

Zaterdagavond zijn we met de Nederlandse groep naar een club gegaan, The World of Suzie Wong. één van de bekendere clubs in Beijing, entree was die avond 200 RMB, omgerekend rond de 20 Euro. Gelukkig hadden Stef en ik entreekaartjes gekregen van de concierge van Stef haar hotel... Chilll.
Om middernacht was het partytime voor Ro, want het was zijn verjaardag! Suzie Wong is zekers een gezellige club, alleen een beetje jammer dat er allemaal mannen komen van een wat oudere leeftijd met van die chinese grieten van een wat jongere leeftijd:P Jullie weten wel wat ik bedoel.

Na Suzie Wong lekker naar huisje gegaan, Stef bleef bij mij tukken want volgende dag stond de Verboden Stad op het programma.

Zondag dus Verboden Stad, alleen maar gebouwen en veel mensen. Op het weerbericht werd er gezegd dat het een lekker weertje zou worden, dus iedereen in t-shirt en geen paraplu mee... hadden we beter wel kunnen doen, want halverwege de dag begon het keihard de gieten. niet de miezerstraaltjes als in Nederland, neej egt hozen bij het leven, zo erg dat de straten op een gegeven moment overspoeld waren en je tot op je botjes nat was verregend.

Omdat wij Nederlanders ons niet uit de weg laten slaan en we nog meer plannen hadden voor die dag, zijn we naar de Tree geweest, een Belgisch Café met Belgische bieren... jaah en nou komt het hoor.. al in spanning... ze hadden BITTERBALLEN met mosterd! Bitterballen in China... het kan tog niet gekker worden hé. in ieder geval, lekkere bitterballen en tenminste een beetje opgewarmt.
We gingen voor Ro zijn verjaardag uiteten bij Alameda, een braziliaans restaurant dat kookt met de producten die die dag op de markt zijn te verkrijgen. Super lekker eten, tegen nog betaalbare Europese prijzen.

Maandag en dinsdag was ik ook nog vrij, hier heb ik niet zoveel gedaan behalve bijslapen en men SOP's gelezen voor de komende week.

Tijdens men eerste echte week als Guest Relations Officer liep ik samen met Denise, zij heeft mij allen geleerd over het hotelsysteem en de checklist van de A- en B- shift.
Deze week mocht ik nog niets alleen doen, maar daar kwam snel verandering in door gewoon te vragen of jij dat kan doen. vinden zij niet erg ,want dan kunnen ze weer naar de back-office om te gaan kletsen en thee te leutten:P.

Weekend ook gewoon gewerkt, maar na men diensten ben ik met de nederlandse groep dingen gaan doen.
Zaterdag heb ik aan het einde van de middag Peggy, Stef en Mael ( Franse collega van Stef) gemeet in een theehuis, en vanuit daar naar stef. ff omkleden en dan uiteten bij een sportbar genaamd the Rikshaw. Heerlijke hamburgers gegeten, niet van die dingen die je bij de McDonald's krijgt, neej egte handgemaakte hamburgers... mmmm heerlijk... Hebben we daarna nog lekker gezeten met een biertje. de rest van de groep ging stappen, maar ik had de volgende dag ochtenddienst om 07.00 uur dus moest optijd men nest in.
Zondag weer gewerkt, maar ook weer na men dienst de meiden gemeet. dit keer in Yashow, zijn we maar weer eens een manicure gaan doen. ik kan je vertellen, werkt heel verslavend omdat het zo goedkoop is en heerlijk...
's avonds uiteten geweest bij Annie's, neej niet annie's verjaardag, gewoon een italiaan. Heel gezellig maar bomvol, moesten zelfs even wachten op een tafeltje. Eten was heerlijk en we hebben er een leuke avond van gemaakt.

Maandag eindelijk men vrije dagje, lekker uitslapen en 's middags samen met Ro, Maarten en Stef naar Ritan parkt geweest. Lekker gewandeld en daarna wat drinken in The Stoneboat. dit is serieus een stenen boot te midden van een vijfer. Heel gaaf ziet het eruit.

's avonds was de laatste avond dat Mael in Beijing was, dus zijn we uiteten geweest bij Banana Leaf. Een bekend thai's restaurant in Beijing. We hadden het laatste tafeltje, want het zat echt bomvol, mensen moesten zelfs wachten voor een tafeltje.
Heerlijk gegeten met superleuke entertainment. er waren zangers en zangeressen. en niet te vergeten onze leuke travestiet/homo/shemale(we wisten niet precies wat hij/zij was) die een oogje had op Maarten en Ro. Het was egt hilaries gewoon hoe hij de hele tijd als hij langs liep een knipoog gaf..haha

Na het eten zijn we naar een Poolbar gegaan. Een beetje een vieze plek met allemaal pooltafels. Sfeer is er echt heel leuk, en we hebben dan ook tot 1 uur 's nachts gepoold. Stef en Mael gingen eerder weg, omdat die de volgende dag vroeg op moesten.
Ik heb trouwens nog nooit in men leven zulke ranzige, gore toiletten gezien, dat je niet eens meer hoeft te plassen. ik heb dus de hele avond met een volle blaas gelopen, want geloof mij maar, je wilt niet eens op zo'n vieze staanwc je plasje doen.

Enfin, na de poolbar nog even wat gedronken in Nanjie bar en rond 2 uur naar huis gegaan om in men HeavenlyBed te kruipen.

Dinsdag ook maar weer eens uitgeslapen, 's middags heb ik Stef maar weer eens gemeet. we zijn samen naar The Place gegaan. een grote shoppingmall met 's avonds allemaal LCD-schermen die dan een oceaan laten zien. moeilijk uit te leggen dus check de foto's maar op men flickr.

Woensdag was het weer werktijd. heb deze hele week alleen maar A-shiften. Dus beginnen om 07.00 en dan eindigen om 15.30. Heerlijk van die shiften.

Volgend weekend stond in de planning om naar Xi'an te gaan, maar dat is net gecancelt, aangezien er geen treinplekken meer zijn, en vliegtuig ronduit te duur is voor een student:P
We zijn nu nog even aan het kijken wat we dan gaan doen, maar zowieso wordt het een weekendje buiten Beijing.

Hoop dat ik jullie genoeg op de hoogte heb gehouden.

KusKus

P.S. Krol, miss u to!!!! succes met afstuderen!

P.S.2 Rest van de jaarclub, hebben jullie een beetje een leuke tijd zonder mij? kan ik me eigenlijk niet voorstellen:P

P.S.3 Lieve hockeymeiden uit Dames 2, seizoen gaat tog redelijk zover! Jullie zitten in het midden! Prima. ik blijf jullie volgen!

P.S.4 Niels, hoe gaan de trainingen bij het Nederlands A? Al naar je zin in de A1?

Kus allemaal en iederen.
Hoop snel jullie reacties binnen te krijgen!

  • 02 Oktober 2008 - 12:22

    Krol!:

    Thanks voor je lieve bericht en je leuke verhaal! Ik kan er weer tegenaan =D

    Dikke kus, Crolp

  • 02 Oktober 2008 - 19:52

    Daniela:

    Leuk weer iets van je te lezen! Wat betekent de titel eigenlijk? Het is hier nat, nat, en nog eens nat. Jammer van de taptoe. Morgen lekker hutspot eten en naar de kermis met Thijs en Louise. Lisa is op stap met Mandy en Adriaan?! en Charly slaapt bij Anique met Fleur. Zaterdag(op dierendag) gaan we een pup ophalen, een franse hondenras t.w. Grand Basset Griffon Vendeen: een ruwharige grote basset hond. Ik zet wel een foto op mijn hyves. Dikke kus and we miss u!

  • 06 Oktober 2008 - 21:42

    Fabie Mam:

    On skype régulièrement mais ton blog en dit bien plus, bravo!
    A la fin du stage allez-vous éditer un guide des resto de Beijing?
    Super les "couleurs Oilily" de la cité interdite.
    Bisous et continue à nous écrire.

  • 11 Oktober 2008 - 14:13

    Inge:

    Hee Assie, heb al veel te lang niks van me laten horen. Leuk om je berichtjes nog steeds te lezen!! Zo te horen heb je het goed naar je zin daar! Met dames 2 gaat het wonder boven wonder heel goed. We staan nu vierde en mogen morgen om 09.30!!! tegen de gedeelde nummer 1 HDM, dus wordt wel spannend! We hebben trouwens een nieuwe site: www.dames2alecto.tk, daar kan je alles volgen (en nog steeds het gastenboek natuurlijk). Nog veel plezier daar!!!
    Kus Inge

  • 15 Oktober 2008 - 08:50

    Mayke:

    Heej as...asual ben ik rete jaloers als ik je verhalen lees en foto's bekijk!! zit ik een beetje in het zeik weer en moet ik leren voor mijn tentamens hoezee hoezee...en nauurlijk vermaken wij ons niet zonder jou!! hoe kom je erbij
    xx mayke

  • 18 Oktober 2008 - 13:34

    Yvonne:

    Hee As!

    Hier ook eindelijk eens een berichtje uit Valencia. Nu ik hier internet heb, ben ik alle verhalen aan het bijlezen en dat is toch leuk!! (op internet hebben we 5 weken gewacht.. echt de mañana mañana cultuur haha)
    Maar goed, zo te horen heb je het prima naar je zin! Wij hier ook in "het meestal zonnige maar momenteel niet" Valencia.
    Stage is ook leuk, alleen die weekly's en ?ICAR's niet. Vooral omdat de ICAR in het engels moet en de weekly deels Spaans deels Nederlands. Dat is toch verwarrend! Pff al die talen..

    Maar jou bevalt het ook goed lees ik. Al leuke Chinese mannen opgedaan? :P

    Tot hoors!!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Laatste loodjes

28 November 2008

6 weken later....

21 Oktober 2008

Beroemdheden, Shenyang en cabaret

02 Oktober 2008

Ni Fungle Ma?

18 September 2008

Ni Hoa, Zaijian!!!
Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 1167
Totaal aantal bezoekers 14833

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: