Laatste loodjes - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

22 Januari 2009 | China, Beijing

Mijn allerliefste lezers/lezeressen,

Nog maar 11,5 dagen en dan is het zo ver. Dan vertrek ik vanuit het geweldige Beijing naar het ook wel geweldige Nederland. Op maandag 2 februari om 11.25 in de ochtend zal ik vertrekken met Lufthansa richting het Duitse Frankfurt, hier iets meer dan een uurtje wachten en dan richting Schiphol, waar ik naar alle waarschijnlijkheid rond de klok van half 6 in de avond zal landen.
Maar voor dit zover is heb ik nog 11 dagen.

Nog 2 dagen werken in het hotel en dan heb ik nog een ruime week vrij om nog wat dingetjes te doen.
Er staat al een reisje naar Shanghai samen met Stef op het schema van 26 Januari tot 29 Januari.
Daarna een paar dagen om de laatste dingetjes te regelen en tas in te pakken en dan richting vliegveld.
Aankomende zondagavond is het voor de chinezen Nieuw Jaar, dit betekent dat iedereen naar huis zal gaan om met familie uitgebreid te eten en dan rond middernacht voor de televisie te zitten.
Voor mij betekent dit vrij weinig aangezien het meerendeel van de restaurants en bars gesloten zullen zijn. Wel leuk om dit mee te mogen/kunnen maken.

Afgelopen weken is er eigenlijk niet zo heel veel gebeurd. Ik werk sinds 3 weken op de Executive Club van het hotel. Dit is niet heel anders dan wat ik deed beneden bij de Front Desk. Hier heb je naast de reguliere check-in en check-outs ook nog ontbijt en happy hour. Dit betekent dat ik naast receptie ook bezig ben met een klein deel in de Food&Beverage. Heel leuk die afleiding, alleen jammer dat er tussen ontbijt en happy hour nooit echt heel veel te doen is en je dus veel op het internet bent. ( Net zoals nu:P).
Voor de rest ben ik afgelopen zondag met de Nederlandse Vereniging in Peking wezen schaatsen op de Lakes van Houhai in het midden van het centrum.
Wat een leuke dag moest worden, was een klein deel een ware nachtmerrie.
De schaatsen van die chinezen zaten niet helemaal gegoten, men voeten stonden zo scheef als het maar kon op het ijs. Ik kan tenminste wel vertellen dat ik in Beijing heb geschaatst. Na dit schaatstochtje heerlijk aan de Hollandse Erwtensoep en Gluhwein. Dat had ik wel gemist, want het overtrefd zeker niet de kookkunsten van Oma Wil.

Naast dit is er niet zo heel veel spannends gebeurt om te vertellen.

Heb mixed feelings over het terug naar Nederland gaan.
Aan de ene kant ben ik super blij dat ik weer al men familie en vrienden zie, aan de andere kant moet ik een hoofdstuk van mijn leven hier afsluiten. Al mijn nieuwe vrienden en mijn leuke leventje zal ik achter me moeten laten. Heb hier een grote ervaring opgedaan die ik nooit zal vergeten, zeker nooit wil vergeten.

Waarschijnlijk is dit mijn laatste berichtje vanuit China. Heb zoveel foto's om te showen aan iedereen dat je zeker een uurtje of twee nodig hebt om ze allemaal te zien en de verhalen erachter te horen.

Lieve allemaal, heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes elke keer die me hier in het verre oosten op de been hebben gehouden.

Ik zie jullie allemaal heel snel, begin maar met aftellen, want binnen no time sta ik bij jullie op de stoep in het koude kikkerlandje.

Heel veel kussen aan iedereen!
See you soon!

  • 22 Januari 2009 - 08:32

    Deen:

    Leuk dat je weer richting NL komt, ben heel benieuwd naar al die foto's ;)
    Geniet nog even extra de laatste dagen daar!!!
    Tot snel!
    xx

  • 25 Januari 2009 - 11:36

    Pap:

    Hoi,As, ik ben al druk in de kookboeken bezig om aan al je culinaire wensen te kunnen voldoen, boerenkool met worst, gehaktballen, pannenkoeken enz...!!
    Als je nog meer Hollandse gerechten wil eten, graag minimaal 3 dagen vooraf mailen, dan kan de keukenprins er rekening mee houden wat inkopen betreft...!!Anders wordt het Chinees halen...!!
    veel plezier in Shanghai en tot snel,
    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2009

Laatste loodjes

28 November 2008

6 weken later....

21 Oktober 2008

Beroemdheden, Shenyang en cabaret

02 Oktober 2008

Ni Fungle Ma?

18 September 2008

Ni Hoa, Zaijian!!!
Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14833

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: