Premiere Semaine - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Premiere Semaine - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Premiere Semaine

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

05 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

1 semaine, zo lang zit ik nu in Parijs... en het bevalt me prima.
Sinds mijn vorige reisverslagje vorige week is er redelijk wat gebeurd.
Maandag was een spannende dag, 1e dagje stage.
Met de metro is het een half uurtje van waar ik woon en het is een directe lijn, toch was ik een half uur te vroeg... Ja sta je daar, wat doe je... ga je naar binnen of wacht je totdat het precies 9 uur is om te gaan. Voor de mensen die mij goed kennen weten dat ik het laatste deed, wachten tot 9 uur en dan naar binnen gaan.
Om 9 uur dus naar binnen om Caroline te ontmoeten, het meisje waar ik alle contact mee heb gehad.
Super aardig en vriendelijk, voelde me meteen op men gemak, dus de dag kon toen al niet meer stuk.
Eerst alle formaliteiten, formuliertje hier invullen, papieren daar uitwisselen, systeem uitleggen.
Lijkt alsof je daar zo mee klaar bent, maar daar waren we nog anderhalf uur mee bezig.
Na alle uitleg, de collega's ontmoeten, er werken in het gebouw van Parijs 60 medewerkers verdeeld over 5 verdiepingen.
Iedereen ontmoet, handje gegeven en praatje gemaakt.
Toen naar de 3de etage, mijn etage voor de komende 5 maanden.
Hier is de conference afdeling geplaatst met een groep van ongeveer 16 vrouwen en 4 mannen:P
Super gezellig team, allemaal heel aardig en willen me altijd helpen als ik vragen heb.
Mijn stagebegeleider Christine is echt een geweldige vrouw, ook heel lief en altijd vragen of alles goed gaat. Ik denk dat ik bof met zo een stagebegeleider.
De komende weken werk ik samen met Anne-Marie. Zij is project manager voor het bedrijf en houd zich bezig met administratie voor verschillende medische associations (weet het nederlandse woord ff niet). Ik hou me nu bezig met de Urofrance, dit is de organisatie waar alle urologen van Frankrijk bij zijn aangesloten.
Ik doe hier nu de administratieve kant, het klaarmaken van seminars en het organiseren van een congres eind januari.
Om het bedrijf beter te leren kennen is dit zeker een goed begin.
Volgende week is zo een seminar net buiten Parijs. Ik ga hier samen met Anne-Marie heen, en de volgende 4 mag ik alleen doen heeft ze me al verteld.
Ik krijg nu al veel verantwoordelijkheid, moet namelijk iedereen op de hoogte stellen van wat er gebeurt binnen Urofrance, super leuk dus.
Dit heb ik nu een week gedaan, zit voornamelijk achter de pc, wat de eerste dag echt wennen was.
Kwam ik thuis, knallende koppijn en het gevoel alsof mijn ogen uit men oogkassen sprongen.
Gelukkig was dit alleen de eerste dag en ben ik achter de pc zitten de hele dag al gewend. Alleen nog 1 ding waar ik echt aan moet wennen is het franse toetsenbord, ze hebben geen qwerty, als wij maar een andere, waardoor ik elke keer rare woorden type.

Dinsdagavond heb ik dan eindelijk Cynthia in het echt ontmoet, hiervoor was het allemaal via msn en telefoon.
Zij is ook een stagaire van de hotelschool en ze loopt stage bij Hotel Napoleon!
Naar quartier Latin gegaan om heerlijk toeristisch voor 10 euro te eten:P Was nog best te eten, toch Cynthia! Daarna naar de Notre Dame geweest, die blijkbaar ook open was 's avonds, alleen zie je dan niks van het glas in lood, dus gaan we nog een keertje overdag!
Gelukkig klikt het in het echt net zo goed als over de telefoon of msn!

Donderdagavond was ik uitgenodigd om bij men nicht, Chloé, en haar vriend, Eric te komen dineren. Zij wonen iets buiten Parijs, vanaf mijn werk is dat met de metro en RER ongeveer een half uurtje.
Heel leuke stadje waar ze in wonen met allemaal kleine straatjes en winkeltjes.
Het werd een beetje laat, om alleen trg te gaan met de metro, dus hebben ze me met de auto gebracht.
Paris by night met de auto is zoooo cool. De eiffeltoren, die ik eigenlijk elke dag zien, was nu verlicht en we reden er net om middernacht langs waardoor de duizenden kleine lichtjes aangingen. Super mooi om te zien, helaas geen fototoestel mee, dus we doen het nog een keertje.

Vandaag men eerste weekendje alleen in Parijs, ben vanochtend naar de markt geweest en heb een wandelingetje gemaakt langs de Seine!
Hierna een franse simkaart gekocht.
Mijn nieuwe franse nummer is:

0033698390883

Dus hierop bellen/smsen!!!

Vanavond ga ik naar Cynthia haar hotel om haar daar op te halen, gaan we samen wat eten en een filmpje kijken.
Morgen komt Chloé naar Parijs en gaan we samen naar een museum! We weten nog niet welke, maar dat horen jullie dan de volgende keer!

Lieve allemaal, hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn kleine verhaaltje!

Beaucoup de BISOUS a vous tous!

  • 07 September 2009 - 17:18

    Daniela:

    Lieve As, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Je zult hier vast een hoop leren. dikke kus, Daan

  • 08 September 2009 - 19:52

    Miriam:

    Assie!! Fijn om te horen dat je eerste weekje zo goed is bevallen! Klinkt helemaal niet verkeerd :) Geniet ervan! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 14907

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: