On commence! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu On commence! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

On commence!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

30 Augustus 2009 | Frankrijk, Parijs

Zondag 30 Augustus 2009 15.00, zojuist mijn ouders uitgezwaaid, die weer richting Leiderdorp vertrekken. Ik vertrek, rustig lopend, terug naar mijn nieuwe kamertje waar ik de komende 5 maanden zal wonen.

Vrijdag middag aangekomen in Parijs met een achterbak vol zooi, kleding etc.
Kennis gemaakt met het vrouwtje (Bébé genaamd) waar ik verblijf, met haar dochter Frédérique en haar vriend Victor. Zij wonen in hetzelfde immeuble als ik.
Alle spullen naar boven (5de étage) gebracht, ouders naar hotel, en ik alles uitpakken.
Eerste dillemma, waar moet ik alles laten. Het is niet de grootste kamer, maar gelukkig paste alles uiteindelijk. (Foto's van de kamer zullen spoedig komen)

's Avonds lekker door de buurt gelopen en een hapje gegeten bij een brasserie. Na een lange rit van 5 uur, vroeg onder de veren! Aangezien de volgende ochtend vroeg opstaan was.

Zaterdag als eerste men ouders opgehaalt bij hun hotel, daarna even naar de Centre Commerciale de Passy, beetje winkels in en uit lopen. Ze hebben hier een Zara Home, vet leuke zaak!
Daarna proberen om een Carte Navigo te verkrijgen bij het metro-station.
Aangezien degene die ik had aangevraagd via het Internet nooit is aangekomen.
Dillemma nummer Deux, bleek dat je bepaalde documenten nodig had om hem te kunnen aanvragen op een station.
Die had ik dus niet, dus geen Carte Navigo!
In de eerstvolgende Bar-Tabac die we tegenkwamen konden we zo een kaart kopen voor 5 Euro, zonder documenten, niks:S Beetje vreemd!
Maarja ik ben nu de trotse bezitter van een Carte Navigo, waarmee ik voor €56,60 per maand heel Parijs, met metro, bus, RER en fiets kan reizen. Gelukkig wordt de helft van deze kaart door het stagebedrijf betaald!

's Middags zijn we met de metro gegaan, we hebben de route afgelegd die ik elke dag de komende 5 maanden moet volgen. Duurt nog best lang met de metro, ongeveer een half uur.
Dus ik ben in totaal, bijna, 50 minuten onderweg van men kamer naar men werk!

In het 11de arrondissement, waar ik werk, lekker geluncht en daarna even gekeken waar mijn werk lag.
Gelukkig heb ik een directe lijn, dus hoef ik nergens over te stappen!
Voor mama in deze buurt hebben we orientaalse lekkernijen gekocht, bij een speciale zaak. Superlange rij natuurlijk, omdat iedereen voor de Ramadan daar zijn zoetigheden kocht.

's Avonds om de hoel bij mij bij de brasserie gegeten en naar bedje toe.

Vandaag naar de markt geweest in het 15de arrondissement, nog een beetje gewandeld, geluncht in een brasserie, metro terug naar huis gepakt en men ouders uitgezwaaid.

En nu zit ik achter men laptop, eerste avond alleen in Parijs, best spannend.
Ook spannend is morgen, eerste dagje dat ik aan men nieuwe stage begin, heb er een goed gevoel over, maar het blijft natuurlijk altijd spannend.

Zometeen maar even nog wat informatie doorlezen over het bedrijf, filmpje kijken, eten klaarmaken en dan maar vroeg naar bed, want morgen om 7.15 gaat de wekker al!

Voor degenen die iets willen sturen, mijn adres is:

Astrid van Straaten
Chez Madame Veysset
7, Rue Scheffer
75116 Paris, France

Vergeet niet dat Chez Madame Veysset, anders komt het namelijk niet aan!
Franse nummer heb ik nog niet, maar ik ga hem deze week aanschaffen, dus die krijgen jullie zo snel mogelijk!

Hoop jullie weer genoeg geïnformeerd te hebben, volgende stukje komt snel, denk ik!

Heel veel liefs

  • 30 Augustus 2009 - 15:10

    Nina:

    Hee As,

    wat een leuke en goede berichten!:D

    veel succes &plezier morgen!
    xx

  • 30 Augustus 2009 - 18:16

    Farah:

    Ha As!

    Goed om te horen dat het lekker gaat! Ik ben inmiddels ook al in Brussel en ben net achtergelaten in mijn heerlijke appartement. Morgen nog vrij gelukkig en begin dinsdag! Jij heeeel veel succes en we zitten uiteindelijk allemaal in het zelfde schuitje ;)

    Dikke kus
    Liefs
    Mme de Ierlande...:P

  • 30 Augustus 2009 - 19:22

    Janneke:

    Heey As!

    Leuk om te lezen! Gelukkig dat je eerst een lekker weekendje met je ouders alles hebt kunnen verkennen en dan nu gaat het écht beginnen, spannend!
    Ik begin dinsdag pas. Heb Kaapstad en de Winelands al verkend de afgelopen dagen samen met Bart en ik woon samen met Ivonne, Richelle en Wendy dus dat is ook super gezellig! Het was helemaal super en het weer is hier nu al lekker dus laat staan hoe dat over een paar maanden is :D!
    Leuk dat je daar in een huis met die mensen woont dan ben je tenminste niet helemaal alleen! Komen je ouders ook nog een (paar) keer langs?

    Geniet er vooral van en hou ons op de hoogte he!!!

    Liefs,
    Janneke

  • 31 Augustus 2009 - 10:52

    Carola:

    Hé chick!

    Wilde je nog een 'succes-en-veel-plezier'smsje sturen, maar was het uiteraard weer vergeten. Stupid me! Maar dan bij deze... have fun en maak er wat van.

    Dikke kus, Carol

    Ps: Gefeliciteerd met je oma vandaag, toch?;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 14902

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: