Beroemdheden, Shenyang en cabaret - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Beroemdheden, Shenyang en cabaret - Reisverslag uit Beijing, China van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Beroemdheden, Shenyang en cabaret

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

21 Oktober 2008 | China, Beijing

Lieve Allemaal,

Hoe is het in Nederland? heerlijk he dat herfst weer, heb ik hier gelukkig nog geen last van. overdag kan er nog vaak genoeg in een t-shirtje rond worden gelopen, maar 's avonds kan het toch aardig frisjes worden.

Nou genoeg ove rhet weer, das namelijk niet zo heel erg important.
Wat wel heel belangrijk is is mijn verhaaltje deze week.

Zaterdag komt onze enige echte Jan-Peter Balkenende naar Beijing. Via De nederlandse vereniging Peking gaan wij hem ontmoeten op een borrel in het restaurant Wish. Best grappig toch om hem te ontmoeten:P

Vorig Weekend met Ro, Stef en Peggy naar Shenyang geweest. Dit is een redelijk grote stad (7.2 mln inwoners) in het noord-oosten van china. We zijn zaterdagochtend vroeg met de trein naar Shenyang vertrokken. we zatten tegenover een chinese familie, moeder en zoons. de moeder zag eruit alsof ze bijna uitelkaar viel, zoveel botten en zo weinig vel. het zag er echt heel zielig uit. ze werd zelfs gevoederd door haar zoons en voor onze neus werd haar broek uitgetrokken. gelukkig zat er nog een andere broek onder. haha
de rest van de treinreis verliep gelukkig normaal, de trein was best luxe, in ieder geval zaten de stoelen comfortabeler dan die van de NS, waar je driehonderd keer moet schuiven om geen last van je rug te krijgen.
Eindelijk aangekomen in Shenyang, opzoek naar het hotel dat we geboekt hadden. taxi pakken en met een papiertje aangeven waar we heen moesten. wonderbovenwonder kon deze chaffeur het in 1 keer vinden wat in Beijing maar zeldzaam is:P
Inchecken in hotel, spullen dumpen en hop naar de eerste attractie.
Een attractie was het zeker, we gingen naar de Strange Slope. Dit zou een berg moeten zijn dat als je naar boven wilde je niet met de fiets hoefde te trappen, maar naar beneden wel. Peggy en Ro proberen, bleek zwaar nep te zijn, aangezien ze zowel naar boven als naar beneden moesten trappen. Het hele park erom heen was echt uitgestorven, de twee hotels die er waren, gesloten. de attractieparken als racebaan, gesloten. de apenheul, gesloten. alles was gesloten en uitgestorven, behalve op zon tigbiljoen liefheerstbeestje na. je kon je gat niet keren of je werd half aangevallen door die insecten. niet normaal hoeveel van die beesten er wel niet op 1 plek kunnen leven, te raar gewoon.
Er was wel 1 iets open. en ik zeg expres iets, want we weten tot op de dag van vandaag niet wat voor weirds het was. Ro is naar binnen gegaan om te kijken wat het voor museum was. van de buitenkant leek het op een soort van binnendierentuin, omdat je allemaal foto's van dieren zag hangen. Na een kwartiertje kwam Ro weer naar buiten met het ongelofelijke verhaal dat er allemaal lijken lagen. gedroogde of in poten. van baby's tot volwassen mensen, ook hadden ze allemaal geslachtdelen geexposeerd. heel creepy dus, gelukkig ben ik maar niet naar binnen gegaan.

Eindelijk weg uit dat uitgestorven park, gingen we maar naar Koreantown. dat zou blijkbaar de plek zijn om te eten en uit te gaan. We hebben daar in een Coffee Shop ( gewoon een koffie shop) was thee en koffie gedronken. omg dat was zo vies het leek wel of je slootwater aan het drinken was, zelfs met suiker kreeg je het niet weg.
Na deze geweldige ervaring wat te eten gehaald bij een bakkertje en daarna gaan lopen door koreantown, ff was winkeltjes bezocht en toen was het alweer etenstijd. we wilde wel eens koreaans gaan eten of pizza.
Bleek er een restaurant te zijn die beide serveerde, dus dat kwam mooi uit. zelf vond ik koreaans nou niet het lekkerste eten ooit, en de pizza was wel ok.
Daarna nog ff wat gaan drinken in een kleine bar, uitgestorven. haha ze hadden niet eens wodka voor de liefhebbers onder ons. om 12 uur kwam er een van de meisjes naar ons toe. we are closing. ow okej, najah wij dan maar weer trg naar het hotel.
bleken we een taxi chaffeur te hebben die niet weet waar die heen moest, na een half uur te hebben rondgereden zag ik iets bekendst en moest ik de taxi chaffeur de weg gaan wijzen waar we heen moesten.
Eindelijk aangekomen, iedereen kapot zen bedje in gekropen.

Volgende ochtend naar de grootste whole sale market van noord-oost china gegaan. dit was het ranzigste iets wat ik ooit heb gezien, de vloeren waren vies, iedereen duwde elkaar, de kleren waren zwaar uit de mode. had ik eindelijk iets leuks gevonden, kon er niet eens onderhandelt worden. belachelijk.
wij maar weer de straat op, hebben de meiden uiteindelijk op een klein straatstandje een paar sjaaltjes gekocht. En er was een standje met eeb oud vrouwdje, die verkocht kleine muisjes en spierwitte konijntjes in superkeine kooitjes, dat ze niet eens konden bewegen.

uiteindelijk zijn we beland in een winkelcentrum, waar we een beetje hebben rondgekeken en daarna de rest van de middag gechilled in een park in het zonnetje.
Rond 4 uur was er een soort van touwtje dans spring wedstrijd. echt heel cool om te zien, aangezien we de enige buitenlanders waren werd Ro geinterviewd voor de lokale krant en werden er constant foto's van ons gemaakt, die ook in de krant staan. helaas hebben we deze foto's niet kunnen krijgen, dus we moeten het internet maar eens afstruinen.

Om half 7 de trein trg naar Beijing, dit ging veel sneller dan de heenreis, aangezien ik heerlijk geslapen heb.

Volgende dag was ik heel ziek, zware hoofdpijn, dus de hele dag op bed gelegen. dat wil je egt doen op je vrije dag.

De rest van de week gewerkt, niet zo heel veel spannends gebeurt.
Zaterdagavond zijn we naar het Nederlandse Cabaret geweest. er waren 2 optredens, namelijk van Murt Mossel en Roué Verveer. Twee surinamers met een ongelooflijk goed gevoel voor humor. Deze lach avond had ik echt nodig, want stand-up komedie gaat er altijd in. haha

zondagavond lekker gegeten bij Time Café, zoals het boekje zegt 5-sterren koken voor 2-sterren prijzen. was egt super lekker.

Aankomende week weer gewoon werken, over twee weken komt Mvr. Giesbers, men stagebegeleider uit Nederland op bezoek en over drie weken komen PAPA en MAMA eindelijk!!!! JEEAHHH
ze blijven twee weken, waarvan we vier dagen naar Shanghai gaan.
Heb zo een zin als ze komen, heb ze nu al ruim twee maanden niet in levende lijven gezien, alleen via de webcam:P

Hoop dat ik jullie allemaal weer heb geupdate over mijn avonturen en ervaringen.

Foto's zijn weer te vinden op:
www.flickr.com/astridvanstraaten

De groetjes en kussies aan iedereen!!!

• 21 Oktober 2008 - 18:04

Fabie Mam:

C'est toujours très agréable de te lire. Et la muraille? les photos en disent loooooong. La lumière du matin est superbe et quel calme.
    Bisous

• 22 Oktober 2008 - 11:52

• 22 Oktober 2008 - 11:53

• 22 Oktober 2008 - 12:08

• 22 Oktober 2008 - 12:11

Hans :

Nog even na het zien van al je foto's. Heel indrukwekkend en complimenten voor je manier van fotograferen. H&H

• 24 Oktober 2008 - 13:08

Edith:

en esperant que tu auras ce message! je pense bien à toi et t'embrasse.
    ps : je vais regarder les photos

• 04 November 2008 - 10:09

Eva:

OMG wentworth millerr vet coool. Ik mis je wel hoor maar volgens mij is het wel leuk daar in China:D

• 08 November 2008 - 11:01

Romy En Esther:

He lieve Astrid,

Wat een spannende verhalen.
    We blijven je volgen hoor!

kus

• 12 November 2008 - 15:20

An:

Nou As je ouders veilig op Schiphol afgeleverd dus ze komen er aan.
    Geniet van de tijd met je ouders in China, veel plezier met elkaar.
    Liefs Tante An

• 13 November 2008 - 20:20

Daniela:

Hoi As, wat leuk dat je zoveel onderneemt! En dan ook nog eens de kans om VIPS te ontmoeten. Ik heb je ouders gisteren gedag gezegd. Ze hebben er erg veel zin in. Zondag a.s. komen oma en je broers gezellig bij ons eten. P.S. onze trip naar Washington DC en NYC was geweldig! Dikke kus van ons allemaal

• 14 November 2008 - 16:19

Wim En Carlie:

Hoi Astrid,

Wat een land , he? En een mensen, fijn voor je dat je ouders nu ook in Peking zijn. We hadden wel mee gewild, we vonden China fantastisch. Doe je ouders de groeten en veel plezier samen,

liefs,

Carlie en Wim

• 18 November 2008 - 21:00

Edith:

je viens d avoir des nouvelles de chloé. elle est à amman et demain sera à Petra.Et toi, comment vas tu en terre chinoise? Je te sais avec tes parents ; tu les embrasseras bien pour moi. grosses bises

• 26 November 2008 - 09:43

Carola:

Hey meissie!

Wat heb ik nou gehoord? Ben je er niet bij de 30e jan? Echt jammer! Nou ja... ik ga misschien in de buurt van Leiden stagelopen, dus dan zien we elkaar genoeg =) Eind volgende week hoor ik het definitief! Als laatste van de hele HHM =(

Lieverd, je verhaal was weer heerlijkkkk genieten!

Dikke kussssss