Eerste paar dagen - Reisverslag uit London, Canada van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit London, Canada van Astrid Straaten - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 September 2011 | Canada, London

Hello!
Ben nu iets korter dan 4 dagen in London (not the real one:P) en het bevalt me hier prima. Niet verwacht dat het er hier zo Amerikaans was, maar wat wil je als je 2 uurtje rijden van de Amerikaanse grens bent.
Nadat ik dinsdag om 4 uur in de morgen, met een vertraging van een dikke 5 uur aankwam meteen maar men bed in om te wennen aan het tijdsverschil. Dus gewoon om 9uur de wekker gezet en de canadese tijd volgen. Koffer uitgepakt, kamertje ingericht (foto's volgen nog), de kleine mall aan de overkant bezocht en naar de campus geweest om daar met Marjolein te lunchen. 's Avonds hebben we gegeten in een echte sportsbar met een stuk of 10 tv's met verschillende honkbal wedstrijden, best grappig! Enige nadeel van eten in een restaurant hier in Canada is dat er van je verwacht wordt dat je een fooi geeft van tussen de 10en15% van het bedrag. Daarnaast komt op alles wat je koopt in Canada nog een 13% tax, heel vreemd allemaal, maar blijkbaar hebben zij hier niet een systeem dat het al in de prijs is inbegrepen, dus wordt het er aan het einde nog bij opgeteld!
Woensdag ben ik met Guilia (Italiaans buurmeisje en ook CEMS student) boodschappen gaan doen in de Mall en samen gelunched in de tuin!
Ja, we kunnen hier gewoon buiten lunchen, aangezien het hier echt zomer is, met temperaturen van tussen de 20 en vandaag 32!!! graden. Had ik toch maar meer zomerspullen mee moeten nemen.
's Avonds was er via facebook een avondje uit georganiseerd downtown om iedereen een beetje te leren kennen van de exchange studenten, was wel handig anders zit je bij studenten in de klas waarvan je eigenlijk nog bijna niemand kent!
Donderdag begonnen, eerste twee dagen hebben we orientatie gehad van alles van ID-student card tot Campus tour tot London en wat er te doen is (niet zo veel blijkbaar:P)
Vrijdag eigenlijk hetzelfde, we hebben geoefend met een case, hoe ze hier te werk gaan tijdens de courses!
Vanavond komen er 3 andere studenten van de groep bij ons eten en morgen hebben we een groot huisfeest downtown in een CEMS huis!

Zoals je kunt zien heb ik het allemaal heel druk, nu nog met allemaal leuke dingen, later waarschijnlijk met studie!

Mijn canadese nummer is +1 (519) 670 4886
Mijn adres is:
58, Finsbury Crescent
London, ON N6G 2B4
Canada

Kaartjes en brieven zijn altijd welkom!
Skypen mag ook altijd, houd er wel rekening mee dat ik 6 uur eerder leef dan jullie op dit moment!

Kus As

  • 03 September 2011 - 05:45

    Sascha:

    Hay Astrid,

    Je bent er al lekker druk mee zo te horen. Geniet nu nog maar even van t mooie weer, als t straks winter wordt, verschilt t bijna 50 graden met nu... mijn vader was er voor zijn werk in de winter met -15 en -20...
    Veel plezier nog daar en ik ben erg benieuwd naar de foto's.

    Xxx Sascha

  • 03 September 2011 - 13:50

    Alex:

    he As,
    Wat leuk! Ben erg benieuwd naar je kamer en naar het volgende verhaal.
    xx Alex

  • 04 September 2011 - 19:53

    Oma:

    Lieve Astrid,
    ik heb net je berichtje gelezen,
    ikvond heterg fyn wat vanje te horen

    en ik kryg de indrukdat je het best
    naar je zin zult hebben, Welmissen wy je,maar je blyft niet zo langweg,
    IKwens het allerbeste en een goede t tyd.HEel veel liefs en dikkekus van OMA

  • 13 September 2011 - 07:35

    Maaike Snelting:

    Klinkt goed, geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 10 April 2008
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 14899

Voorgaande reizen:

20 Juni 2013 - 31 Maart 2014

Stage Brussel

29 Augustus 2011 - 20 December 2011

Freezing Canada

27 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Stage Parijs

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: